Webbläsaren du använder är inte kompatibel. Välj en annan webbläsare för att få ut det bästa av vår webbplats.

Vår hantering av covid-19

Vi finns här för dig
Motviktstruck från Linde i ett lager

Vi finns här för dig

Vi upplever alla en turbulent och ovanlig tid just nu. Covid-19 har fått en enorm påverkan på våra liv, både privat och professionellt. För oss på Linde har säkerhet och hälsa alltid högsta prioritet. Vi följer Folkhälsomyndighetens riktlinjer och har vidtagit en rad åtgärder för att skydda våra medarbetares och kunders hälsa. Även om vi inte kan ses som vanligt kan du vara trygg med att vi finns här för dig och stöttar er materialhantering genom krisen.

Då vi får många frågor kring hur vi hanterar covid-19 har vi sammanställt svaren på de vanligaste frågorna nedan.


Hur skyddar ni era medarbetare?

Vi har vidtagit kraftfulla åtgärder för att skydda våra medarbetare. Ett kristeam har etablerats och omfattande åtgärder har genomförts både nationellt och internationellt.

De medarbetare som har möjlighet kommer arbeta hemifrån för att begränsa smittspridningen i samhället. Vi uppmanar i övrigt alla medarbetare att följa Folkhälsomyndighetens riktlinjer. I möjligaste mån kommer möten, både interna och externa, utföras via telefon eller digitala kanaler.

Kommer leveranser att försenas?

På grund av gränsstängningar och andra officiella åtgärder kommer förseningar tyvärr kunna förekomma. Vi gör vårt bästa för att minimera kundpåverkan.

Är era servicetjänster fortfarande tillgängliga?

Ja. Tack vare vår rikstäckande serviceorganisation fortsätter vi att serva och reparera truckar hos våra kunder runt om i landet.
Vi har en beredskapsplan för eventuell frånvaro där servicetekniker täcker upp för varandra.

Vid omfattande personalbortfall kommer vi prioritera serviceförfrågningar som rör samhällsviktiga funktioner (exempelvis sjukvård och läkemedelsförsörjning). I det läget kan vi inte utesluta att förseningar eller väntetider kan uppstå. Vi hoppas att ni har förståelse, vid frågor tveka inte att kontakta er kundansvarige serviceledare.

Fortsätter ni att leverera reservdelar?

Ja, reservdelsleveranserna påverkas i nuläget inte.

Hur hanteras inbokade möten?

Vi kommer i möjligaste mån genomföra möten, både interna och externa, via telefon eller digitala kanaler.

Påverkas pågående automationsprojekt?

Våra automationsexperter finns utspridda runt om i hela Europa. På grund av gränsstängningar och reserestriktioner försöker vi hitta så bra lösningar som möjligt tillsammans med de kunder som påverkas.

På Linde Material Handling gör vi det vi kan för att minska smittspridningen och samtidigt bibehålla ett fungerande samhälle och ekonomi.

Om du har några ytterligare frågor kring vår hantering av covid-19 vänligen kontakta Sandra Johansson, HR-chef, 070-171 29 49, sandra.johansson@linde-mh.se