Linde dieseltruck H20 - H35 i ett lager
Perfektion in i minsta detalj

Dieseltruck H20 – H35

DIESELTRUCKEN SOM SÄTTER NYA STANDARDER - NÄSTA GENERATIONS MOTVIKTSTRUCK ÄR HÄR

Oavsett vilken bransch du jobbar inom är verkligheten densamma - utan truckar stannar verksamheten. Samtidigt ställer e-handel, digitaliserade affärsprocesser och effektiviserad materialförsörjning nya krav på materialhanteringen. För att kunna leverera lösningar som inte bara möter dagens behov, utan även morgondagens, är vårt nya truckkoncept baserat på ett omfattande researcharbete.
Närmare 1 000 truckförare och truckansvariga från 26 länder har fått dela med sig av sina åsikter om motviktstruckar och tyckt till om allt från ergonomi till tillgänglighet.

Dieseltruck H20 - H35 i arbete
Dieseltruck från Linde transporterar last i verksamhet
Dieseltrucken i arbete vid pappersrullar
Dieseltrucken lastar gods på en lastbil
Dieseltruckan staplar pallar i ett lager
Dieseltrucken staplar gods i verksamhet
Dieseltruck H20 - H35 i arbete
Dieseltruck från Linde transporterar last i verksamhet
Dieseltrucken i arbete vid pappersrullar
Dieseltrucken lastar gods på en lastbil
Dieseltruckan staplar pallar i ett lager
Dieseltrucken staplar gods i verksamhet

Resultatet är Linde H20 - H35 – en ny generations motviktstruckar som representerar allt som Lindetruckar alltid har stått för. Dieseltruckarna är robusta, säkra, ergonomiska och kostnadseffektiva. Och det som är nytt är bättre än tidigare. Sikten är väsentligt förbättrad, truckarna är uppkopplade som standard och förarmiljön är optimerad. H20 - H35 är inte bara en ny truckserie - utan en helt ny truckgeneration.

Dieseltruck H20 – H35: föraren i fokus

På Linde utvecklar vi alltid truckar med föraren i fokus, och nya Linde H20 - H35 är inget undantag. För oss är en truck inte bara en maskin som förflyttar gods från punkt A till punkt B, utan också en arbetsplats. Desto bekvämare föraren är i sin arbetsmiljö, desto säkrare och effektivare kommer arbetet att genomföras. I utvecklingen av våra nya diesel- och gasoltruckar har det därför lagts stor vikt på att minska onödig belastning på föraren. Med funktioner som multifunktionellt armstöd och dubbelpedaler kan föraren manövrera trucken så ergonomiskt som möjligt. Trucken är även utrustad med ett lågt och brett insteg, rymligt förarutrymme och ett brett urval av ergonomiska tillval – från förarstolar till anpassningsbara funktionsknappar. Det ger föraren en bekväm miljö att arbeta i, under hela skiftet.

Dieseltrucken i ett lager

Hydrostatisk drivning

Dieseltruckarna H20 - H35 har ett underhållsfritt hydrauliksystem, som överför kraften från motorn till drivhjulen och lyfthydrauliken, utan att förlora någon kraft. Den hydrostatiska drivningen ger en mjuk start, snabba körriktningsbyten, precis lasthantering och exakt manövrering, även i trånga utrymmen.

Dieseltruckens ratt är ergonomiskt placerad

Ergonomisk rattplacering

Ratten på dieseltruckarna H20 - H35 är placerad till vänster, vilket minskar förarens axelrörelser och förbygger ledförslitningar. Ratten är enkel att hantera och går att anpassa individuellt.

Dieseltruckens dubbelpedalstyrning

Dubbelpedalstyrning

Vår välbeprövade dubbelpedalstyrning ger extra finkänslig styrning, eftersom föraren alltid har kontakt med pedalerna med båda fötterna. Höger pedal används för att köra framåt, och vänster för att backa.

Dieseltruckens förarkabinstyrning

Linde Load Control

Med Linde Load Control kan föraren enkelt styra och kontrollera alla viktiga mastfunktioner. Manöverelementen är placerade på ett ergonomiskt utformat armstöd, vilket minskar armrörelserna och risken för uttröttning. Som tillval finns även anpassningsbara funktionsknappar.

Dieseltruckens manöverelement på ovansidan, inkl. radio

Anpassningsbar takkonsol

Viktiga funktioner som belysning och uppvärmning kan enkelt styras från takkonsolen i dieseltruckarna H20-H35. Här finns elva knappar, varav nio är kopplade till belysnings- och varningsfunktioner. Resterande kan programmeras enligt era önskemål.

Dieseltrucken har en ett enkelt insteg

Enkelt insteg

Det breda och låga insteget hos dieseltruckarna H20 - H35 gör det lätt och bekvämt för truckförare i alla storlekar och längder att kliva i och ur trucken. Steget är halksäkert och instegsgreppet ergonomiskt utformat för extra stöd.

Förarstolen i den nya dieseltrucken

Maximal sittkomfort

Förarsätet i H20-H35 har utvecklats för att ge föraren ökad rörelsefrihet och en bekvämare arbetsställning. Som tillval finns tolv olika sätesvarianter tillgängliga för extra komfort och skydd mot belastningsskador.

Förarhytten på Lindes dieseltruck

Optimerad förarmiljö

Det rymliga förarutrymmet ger optimal rörelsefrihet. Samtidigt är drivaxel, styraxel och mast separerade från chassit vilket skyddar föraren mot fysisk belastning orsakade av vibrationer.

Dieseltrucken har en rymlig förarhytt

Rymlig förarhytt

Den generösa hytten i dieseltruckarna H20 - H35 ger föraren optimal sikt, och de stora glaspartierna ger känslan av att sitta ute i det fria. Klimatanläggningen i hytten reglerar temperaturen till ett behagligt arbetsklimat på bara ett par minuter.

SÄKERHETEN FÖRST – EN DIESELTRUCK FÖR ”VISION ZERO”

När det gäller säkerhet lämnar vi inget åt slumpen. Med ”Vision Zero” har vi som mål att helt eliminera olyckor inom materialhantering. Den nya motviktstrucken är ett viktigt steg mot den visionen. Med genomtänkt design, överlägsen sikt och flertalet varnings- och assistanssystem bidrar Linde H20 - H35 till att skapa säkrare arbetsplatser.

Vy motviktstrucken H20 - H35 från Linde

Optimal sikt

Chassi, hytt och mast hos dieseltruckarna H20 - H35 har konstruerats så att föraren får bättre sikt åt alla håll. Smala A-stolpar tillsammans med assymetriska mastprofiler ger fri sikt över både last och omgivning. Tillsammans med förstärkt pansarglastak (tillval) och helglasade dörrar får föraren en god sikt även uppåt och åt sidorna. Som tillval kan trucken även utrustas med kameror på alla sidor för ett utökat synfält.

Upplev 360-vyn från trucken

Konstruerad för högsta säkerhet

Säkerheten hos dieseltruckarna H20 - H35 är i en klass för sig. Den robusta ramkonstruktionen skyddar föraren vid påkörning. Truckens låga tyngdpunkt och högt upphängda styraxeln minskar tipprisken. Dessutom ger de ovanliggande tiltcylindrarna tillsammans med mastkonstruktionen en hög restkapacitet och säker lasthantering på höga höjder.


Hög stabilitet och säkra funktioner

Dieseltruckarna H20 – H35 har många säkerhetsfunktioner som minimerar risken för manövreringsfel. Tack vare den automatiska parkeringsbromsen stannar trucken säkert på ramper och lutande underlag, vilket gör att föraren kan stiga ut utan risk. Alla truckar utan hytt är som standard utrustade med en elektronisk bältesövervakning. Den gör att trucken bara kan köras i kryphastighet om föraren inte använder bältet. För extra säkerhet kan H20 – H35 dessutom utrustas med olika varnings- och belysningslösningar, som Linde LED Stripes, Linde TruckSpot och Linde VertiLight.


Assistanssystem minskar olycksrisken

Dieseltruckarna H20 – H35 är utrustade med Linde Curve Assist. Systemet anpassar hastigheten efter styrvinkeln, vilket minskar tipprisken i kurvor. Trucken levereras även med Linde Load Assist som beräknar restkapaciteten för att minska risken för tippolyckor. För extra säkerhet kan du komplettera med vår lastviktsindikator och assistanssystem som Linde Safety Pilot och Linde Safety Guard.

DIESELTRUCKAR UTRUSTADE FÖR FRAMTIDEN – UPPKOPPLADE SOM STANDARD

Människa vid dator - planering av flottan

Data är framtidens hårdvaluta, och det gäller i synnerhet för materialflöden i moderna företag. Det är anledningen till att dieseltruckarna H20 - H35 är uppkopplade redan som standard. Digitala funktioner kan enkelt läggas till när det önskas och trucken kan integreras med fleet managementsystem som Linde connect. Med Linde connect får du tillgång till truckdata som sänker kostnader och ökar effektiviteten. Samtidigt kan serviceintervallerna hos truckarna optimeras genom fjärrdiagnostik och förebyggande underhåll vilket ökar tillgängligheten.

Överblick över truckdata

Dieseltrucken registrerar regelbundet data, som t.ex. antalet drifttimmar, och överför dessa trådlöst till fleet management-programmet. Dataanalyser ger information om hur trucken används och belastas.

Säker överföring

Datan för trucken överförs via mobilnätet eller WiFi. Flerfaldig kryptering garanterar högsta skydd för dina data. Linde använder en av de säkraste molninfrastrukturerna på marknaden för detta.

Diagnostik och underhåll

Digitala felkoder och registrering av felhistorik gör det möjligt att fjärrdiagnostisera trucken. Programvaruuppdateringar och extrafunktioner kan i framtiden aktiveras trådlöst. Det ger bättre prestanda och funktionalitet för truckarna och ser till att dieseltrucken alltid är uppdaterad.

DIESELTRUCKEN SOM MAXIMERAR EFFEKTIVIETEN OCH MINSKAR STILLESTÅNDSTIDERNA

Dieseltruckarna H20 - 35 är de effektivaste motviktstruckarna i sin klass. Detta är dels möjligt på grund av det välbeprövade hydrostatiska drivningssystemet. Men också tack vare den robusta konstruktionen och servicevänliga designen som hjälper till att minimera stilleståndstiderna. Den höga prestandan hos nya H20 - H35 bekräftas även i totalkostnadsberäkningar där trucken är bäst i klassen.


Hydrostat för optimal hanteringskapacitet

På Linde Material Handling har vi spenderat årtionden med att skapa det perfekta drivsystemet. Resultatet är ett system som ger exakt och finkänslig styrning, tack vare hydrostaten.

Det skyddade och underhållsfria hydrauliksystemet överför kraften från motorn till hjulen och lyfthydrauliken utan att förlora kraft. Det gör att föraren alltid får exakt den kraft som behövs till det specifika arbetsmomentet, vilket säkerställer maximal kapacitet till minimal bränsleförbrukning.


En mer hållbar dieseltruck

Dieseltruckarna från Linde MH har i flera år haft lägst utsläpp på marknaden, och H20 - H35 är inget undantag. Modellen är utrustad med en effektiv industrimotor från Deutz som ger mer kraft vid lägre varvtal. Truckarna uppfyller även EU:s kommande emissionskrav.

I utvecklingen av H20 - H35 har det lagts stor vikt på att optimera energikonsumtionen och öka hanteringskapaciteten samtidigt som utsläppen minskar.


En truck som lönar sig

Vårt fokus på att skapa en så effektiv motviktstruck som möjligt märks även när man tittar på truckarnas prestationsförmåga. Omfattande prestandatester visar att truckarna kan transportera samma mängd gods på kortare tid och till lägre bränsleförbrukning. Beräkningarna talar också sitt tydliga språk – H20 - H35 har segmentets lägsta Total Cost of Operation, till och med på drifttider överstigande 20 000 timmar.

Med Linde H20 - H35 kan vi med hjälp av klassledande produktivitet och låg bränsleförbrukning erbjuda den mest kostnadseffektiva trucken på marknaden.

Fördelarna i korthet

Beprövat förarkoncept

Den beprövade kombinationen av Linde Load Control och dubbelpedalstyrningen lägger grunden för den snabba och exakta lasthantering som dieseltruckarna H20 - H35 erbjuder.

Ergonomisk arbetsplats för föraren

En genomtänkt förarplats minskar både den fysiska belastningen på föraren och ger även en arbetsmiljö som minskar risken för uttröttning.

Optimerad sikt

Ostörd sikt i alla riktningar är en viktig faktor för snabb, precis och säker truckkörning.

Robust konstruktion

Dieseltruckarna H20 - H35 är mycket tåliga och kräver extremt lite underhåll. Det säkerställer hög tillgänglighet och gör att du kan dra full nytta av varje drifttimme.

Underhållsvänlig design

Serviceteknikerna kan enkelt komma åt viktiga komponenter, vilket underlättar underhållsarbetet och sänker servicekostnaderna.

Helt anpassningsbar

Tack vare det breda utbudet av standard- och tillvalsfunktioner kan trucken anpassas helt efter verksamhetens behov.

Uppkopplad som standard

Dieseltruckarna H20 - H35 är uppkopplade som standard, vilket gör det enkelt att analysera användardata. Det sänker kostnaderna och ökar både effektivitet och tillgänglighet.

Vad våra kunder säger

Nya dieseltruck H20 lastar av en lastbil
Dieseltruck H30 i insats hos Bohai Trimet Automotive