Webbläsaren du använder är inte kompatibel. Välj en annan webbläsare för att få ut det bästa av vår webbplats.

Joachim, central teknisk support

Möt våra medarbetare
Joachim jobbar som central teknisk support på Linde MH.
Jag värdesätter verkligen ett stort och tryggt företag, korta beslutsvägar, mycket eget ansvar och att få möjligheten att utvecklas. Allt detta får jag på Linde och det är något jag verkligen uppskattar hos en arbetsgivare.

Joachim är vår kollega vars resa började som servicetekniker till att bli mentor för vårt serviceteam.

Vad jobbar du med på Linde?

Idag jobbar jag som Central teknisk support och utbildare för truckar inom vårt lagersegment.

Hur länge har du jobbat hos oss?

I över 10 år nu! Jag började min resa i november 2012 som servicetekniker. Jag har alltid varit nyfiken och velat utvecklats, så när jag fick frågan om att bli mentor för andra servicetekniker var svaret självklart. Jag fick även chansen att specialisera mig inom automatiserade truckar, en chans jag anmälde mitt intresse för. Det innebar en hel del resor för kurser i Tyskland, något som var superroligt.

Jag har alltid brunnit för att hjälpa andra, så när tjänsten som Central teknisk support och utbildare blev ledig sökte jag den direkt!

Hur kan en vanlig arbetsdag se ut för dig?

Den var svår… ingen dag är den andra lik. Ibland är jag ute hos våra tekniker och hjälper till med diverse felsökningar. Jag kan också hamna i verkstaden för att jobba på en truck där. Jag finns tillgänglig på telefon för att stötta upp och hjälpa våra servicetekniker och regionala support. Det kan handla om allt från lättare fel där man bara behöver bolla med någon, till mer avancerad felsökning på olika truckar. Jag får vara lite spindeln i nätet helt enkelt.

Jag ägnar också mycket tid på att utveckla och bygga upp våra interna utbildningar, hur vi ska förbättra och ge våra servicetekniker den bästa informationen. Vi är ett levande företag som ständigt är i rörelse framåt, och det är det som är så himla kul att få vara en del av, en liten kugge som gör att vi kan röra oss framåt!

Vad tycker du är roligast med ditt jobb?

Det jag tycker är det absolut roligaste här på Linde är nog när jag är ute på våra regioner och utbildar, vi utbildar för framtiden. Att få vara med och kunna bidra till att våra superduktiga servicetekniker får rätt förutsättningar för att kunna fortsätta att jobba så som dom gör med all ny teknik som kommer till oss hela tiden.

Vad värdesätter du på en arbetsplats?

Jag summerar det till topp fyra: ett stort och tryggt företag, korta beslutsvägar, mycket eget ansvar, att få möjligheten att utvecklas både inom sitt område men även att testa nya inriktningar. Allt detta får jag på Linde och det är något jag verkligen uppskattar.

Vad är det bästa med att jobba på Linde?

Alla kollegor som finns här. Att man verkligen får vara med och utveckla är också något jag uppskattar med Linde som arbetsgivare.

Joachim jobbar som Central teknisk support på Linde.

MÖT FLER MEDARBETARE

Jesper, servicetekniker

" Det bästa är att man jobbar under eget ansvar och sköter sig själv, man planerar sina egna dagar. Jag har direktkontakt med mina kunder, det är en enorm frihet att jobba hos Linde. "

Läs hela intervjun

Jessica, Manager QHSE

”Det är kul att jobba i en stor koncern som finns över hela världen där jag kan bolla och utbyta idéer internationellt”

Läs hela intervjun

Izabella, business support

” En av de bästa sakerna med att jobba på Linde är att trots att det är ett stort företag så finns det en familjär känsla där alla blir sedda. Vi tar hand om varandra och ser till att alla trivs och har det bra. ”

Läs hela intervjun

Rahim, leveranskontroll

”Linde har höga ambitioner, vill växa och vågar satsa, vilket är precis en sådan arbetsgivare som jag vill vara hos”

Läs hela intervjun