World of Material Handling 2016

11 nov. 2015

En titt in i framtidens intralogistik

Vi upprepar det framgångsrika konceptet. I maj 2014 orsakade Linde Material Handling (MH) stor uppståndelse med sitt kundevent som kallades "World of Material Handling (WOMH)".
Omkring 6 000 gäster från över 40 länder deltog i utställningen. Nu har Europas ledande tillverkare av industritruckar beslutat att åter arrangera denna lyckade mässa i samma format med fokus på ökad nätverksbaserad, digitaliserad och automatiserad intern logistik. Besökare till WOMH 2016 kommer själva att upptäcka och uppleva fördelarna med dessa produkter och tjänster. Under "World of Material Handling", kommer ett stort antal partnerföretag att presentera sina lösningar, och ge extra värdefull information för besökarna. Utställningen kommer att äga rum i mitten av maj, och platsen är strategiskt belägen i Rhen-Main-området nära Frankfurts flygplats.

Christophe Lautray, CSO på Linde Material Handling, är övertygad om att konceptet för mässan är idealisk för att tillfredsställa kundernas behov av omfattande information. "Den mycket positiva feedbacken från både tyska och utländska besökare till WOMH 2014 har stärkt oss i vårt beslut att hålla fast vid detta format”, bekräftar han. "Nästa år vill vi visa våra besökare vilka produkter och tjänster som vi redan har genomfört när det gäller smart logistik och där denna resa kan leda oss in i framtiden. Att ge våra kunder möjlighet att få en smak av det hela kommer att spela en viktig roll i detta sammanhang. "

Under två veckor kommer det att finnas specifika evenemang för olika målgrupper, särskilt för kunder och distributörer från hela världen, samt för representanter från media.