Jacob Sjöstrand ny Sverigechef på Linde Material Handling

9 nov. 2022

Jacob Sjöstrand har utsetts till ny Sverigechef på Linde Material Handling. Närmast kommer Jacob från rollen som VD på KION Financial Services och tillträder sin nya tjänst den 1 december.

Linde är en av världens ledande tillverkare av truckar och leverantör av intralogistiklösningar. Här utvecklas produkter och tjänster som skapar säkrare och effektivare materialhantering hos kunder runt om i världen. Nu välkomnas Jacob Sjöstrand som ny Sverigechef på bolaget.

Jacob kommer närmast från rollen som VD på KION Financial Services AB, där han under de senaste fem åren byggt upp det svenska finansbolaget. Dessförinnan har han haft ledande positioner inom försäljning på Nordea.

– Med Jacob Sjöstrand som Sverigechef kan vi, tack vare hans gedigna kunskap om bolaget och affären, skapa den stabilitet och långsiktighet vi eftersträvar, säger Thomas Hasche, VD på Linde Material Handling AB. Kombinerat med Jacobs nyfikenhet och förmåga att finna nya lösningar kommer det ge positiva effekter för bolaget. Jag ser fram emot att följa honom i hans arbete och är övertygad om att Jacob kommer bidra till Linde Sveriges fortsatta tillväxt.

– Jag känner mig väldigt hedrad och ödmjuk inför uppgiften att få leda Linde Sverige framåt, säger Jacob Sjöstrand. Linde är ett otroligt starkt och välskött bolag som gång på gång bevisat att vi har lösningarna på kundernas utmaningar. Vi har produkterna, tjänsterna och framför allt människorna. Jag ser fram emot att ta nästa steg i Lindes utveckling, tillsammans med alla kompetenta och engagerade kollegor.

Jacob tillträder sin nya tjänst den 1 december 2022.