Servicedesktekniker till Örebro

Har du erfarenhet av arbete inom IT servicedesk? Är du en serviceinriktad person med ett brinnande intresse för IT och teknik? Då är du kanske den vi söker!

Vi på Linde Material Handling fortsätter vår resa med att insourca vår IT-verksamhet. Till vårt huvudkontor i Örebro söker vi nu ytterligare en medarbetare som vill vara med och bygga upp IT servicedesken.

Dina arbetsuppgifter

Som servicedesktekniker hos oss erbjuds du ett brett och omväxlande arbete. Du kommer arbeta med ärenderegistrering, telefonsupport till slutanvändare, arbete via fjärrstyrningsverktyg, support av arbetsplatstjänster, kontoadministration, larmhantering, felsökning och deploy av PC/telefon. IT-verksamheten ingår i Kion Group IT vilket innebär att du kommer ha kontakt med kollegor i Sverige, Tyskland och England för att säkerställa att vi levererar IT support i världsklass!

Vem är du?

Vi söker dig med några års erfarenhet av arbete i IT servicedesk alternativt IT stöd och har dokumenterad kompetens eller erfarenhet inom nedanstående områden.

•MS Windows 10
•AD
•Office 365
•PC-hårdvara och programvaruinstallationer via deploymentverktyg

I rollen som servicedesktekniker behöver du vara kommunikativ och besitta en hög servicekänsla med ett drivet, självgående, engagerat och strukturerat arbetssätt. Du har förmågan att prioritera bland arbetsuppgifter och behålla lugnet även i pressade situationer. Som person är du öppen, social och värdesätter goda relationer med kollegor. Vidare behöver du ha goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift. Resor kan förekomma.

Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper, men även din tekniska kompetens då tjänsten ställer höga krav på att du snabbt kan förstå komplexa system och tekniska lösningar.

Övrig information

Frågor om tjänsten besvaras av Hans Isflak, IT Manager på 010-585 51 00

Varmt välkommen med din ansökan senast 5 maj 2021. Urval och intervjuer kommer att ske löpande så skicka in din ansökan redan idag.