Linde Material Handlings CSO utsedd till ny ordförande för FEM

20 okt. 2016

Christophe Lautray, CSO på Linde Material Handling, har utsetts till ny ordförande för den europeiska branschorganisationen European Materials Handling Federations (FEM).

Det är verkligen en ära för mig att bli utsedd till ordförande och få representera materialhanteringsbranschen i Europa. Den nya rollen ger mig möjlighet att dela med mig av min expertis till resten av branschen samt säkerställa att våra gemensamma intressen når EU-myndigheterna, säger Christophe Lautray.

Mitt fokus under mandatperioden kommer vara att öka attraktiviteten för materialhanteringsbranschen, stödja globaliseringen och få upp antalet företagsledare i FEM:s kongresser och arbetsgrupper. Jag vill även stärka banden med Orgalime, teknikföretagens europeiska branschorganisation.

Christophe Lautray kommer närmast från rollen som viceordförande i FEM och kommer nu leda organisationen under de kommande två åren. FEM representerar ungefär 1 000 företag med närmare 160 000 anställda. Branschorganisationen grundades 1953 och representerar tillverkare inom materialhanteringsbranschen från hela Europa.